اخبار اینستاگرامی

ساخت وبلاگ

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم جشن بزرگ خبرگزاری تسنیم در روز ولادت امام جواد (ع) با حضورحمیدرضا مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مجید قلی‌زاده مدیرعامل این خبرگزاری، عباس درویش توانگر، مدیران و معاونین و کلیه کارکنان این خبرگزاری در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

از جمله بخشهای مهم این مراسم تقدیر از ابوالقاسم طالبی کارگردان و محمدرضا تخت‌کشیان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» و نمایش این فیلم بود.

مقدم فر: جمهوری اسلامی در شرایط کنونی باید قدر «یتیم خانه ایران» را بداند

حمیدرضا مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات تهیه کننده و کارگردان فیلم «یتیم خانه ایران» برای تولید این اثر سینمایی، گفت: کارهای فاخر در کشور بسیار ساخته می‌شوند اما ساخت این فیلم در وضعیت کنونی کشور نشان از یک دنیا بصیرت و فهم است.

وی افزود: قبل از اینکه به مسائل فنی فیلم بپردازیم، این نکته را باید در نظر داشت که می توان فیلمی را ساخت که به درد انقلاب اسلامی بخورد. جمهوری اسلامی در شرایط کنونی باید قدر این فیلم را بداند و همه باید شاکر باشیم که چنین هنرمندانی در انقلاب اسلامی ما حضور دارند.

«یتیمخانه ایران» حاصل 5 سال تلاش، برای روایت قحطی ایران

ابوالقاسم طالبی کارگردان «یتیمخانه ایران» هم پیش از نمایش این فیلم گفت: در تاریخ هر ملتی اگر اتفاقی بیافتد که بیش از 20 هزار نفر جانشان را از دست دهند، حتما تندیس یا یادبودی از آن واقعه تهیه می‌کنند و نسل به نسل آگاهی می دهند. اما در کشور ما و در کمتر از صدسال پیش نیمی از مردم کشور ایران و بنا به قولهای مختلف جمعیت بیش از 4 میلیون نفری به شکل فجیع می میرند و کشته می‌شوند ولی متاسفانه هنوز خیلی‌ها از این موضوع بی خبرند.

وی ادامه داد: تلاش داشتیم که مساله قحطی ایران در آن سالها را که در تاریخ درج شده بود به فیلم تبدیل کنیم. زحماتی بسیاری برای تولید این اثر انجام شد؛ از آقای مقدم فر برای حمایت در ساخت این فیلم تشکر می کنم که ایشان سردار تولید این فیلم می دانم. تشکر می‌کنم از آقای تخت کشیان که از تجارب ایشان برای تهیه این فیلم خیلی کمک گرفتم و عواملی که به خوبی از عهده نقش خود بر آمدند. مراحل تولید و فیلم‌برداری این اثر، هفت ماه طول کشید ولی این فیلم حاصل پنج سال از عمر من است و امیدوارم حاصل تلاش من، همکاران و سالهایی که گذشت از بین نرود.

فیلم «یتیم خانه ایران» داستان وقایع قحطی گسترده ایران و اشغال کشور توسط نیروهای انگلیسی در سال 1297 را روایت می‌کند.

انتهای‌پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 202 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:28

به گزارش خبرگزاری تسنیم متن یادداشت محمد اسماعیلی کارشناس مسائل سیاسی با عنوان "با بد عهدی آمریکایی ها چه کنیم؟" به شرح ذیل می‌باشد:

با اظهارات اخیر آقای سیف رئیس بانک مرکزی مبنی بر تقریبا هیچ بودن عایدی ایران از برجام فضای رسانه ای کشور شاهد طیف وسیعی از نظرات است که حاکی از اهمیت موضوع بد عهدی آمریکایی ها نسبت به تعهدات آنها برای برداشتن تحریم هاست.

به همین منظور و با هدف ارائه پیشنهاد برای بهبود فضای روانی حاکم بر رسانه ها به برخی از این نقطه نظرات اشاره گذرا می‌کنیم.

دیدگاه منتسب به افراد و جناح هایی  که از ابتدا با بدبینی به قضیه نگاه می‌کردند و با شناختی که از ماهیت طرف مقابل داشتند همواره نگران و دلواپس بودند و هم اینک نیز با زبانی تیز و برنده تحقق آن چه را که قبلا هشدار داده بودند یاد اور می‌شوند و به نوعی سعی در بزرگ نمایی حقانیت تذکرات خود دارند .

این طیف در آن مقطع زمانی که هنوز بدعهدی و شیطان صفتی طرف مقابل اشکار نشده بود متحمل ریشخند ها و اتهامات فراوانی شدند و در این مسیر خون دلهای فراوان خوردند ولی به دلیل غلبه نگاه خوشبینی به موضوع برجام نهایتا بر احساسات خود چیره شده و سکوت اختیار کردند .

طیف مقابل کسانی بودند که با اشتیاق فراوان از حل تمامی مشکلات سخن می‌گفتند و انتظار داشتند با کوتاه آمدن در مقابل درخواست های طرف مقابل وتن دادن به شروط ظالمانه امریکایی ها تحریم ها برداشته شود و کشور از وضعیت بد اقتصادی نجات پیدا کند .

در میانه این طیف افراد و شخصیت هایی نیز بودند که از همان ابتدا معتقد بودند حتی با وجود برداشتن تحریم ها هم مشکلات کشور به این آسانی مرتفع نخواهد شد و کشور نیازمند اصلاحات زیربنایی و تغییرات بنیادینی در حوزه اقتصاد است .

با توجه به این تقسیم بندی نه چندان دقیق به دنبال این نکته هستیم که از آنچه برما گذشت درس بگیریم و نسخه ای متناسب با شرایط حال کشور تدارک ببینیم که در واقع همان پیروی از اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر تبیین فرمودند .

به دیگر سخن نشستن و نیشتر زدن به زخمی که بر پیکره جمهوری اسلامی وارد شده نه اخلاقی است و نه سودمند و هیچ نفعی جز حاکم کردن فضای نا امیدی و یاس برای کشور ندارد .
مردم کشورمان به خوبی اخبار و اظهارات داخلی و خارجی را رصد می‌کنند و به خوبی می توانند شرایط موجود را تحلیل نمایند و نیازی به یاداوری و شماتت بیشتر از آنچه تا کنون انجام شده نیست .

شاید لازم بود این تجربه تلخ نیز در حافظه ملت و خصوصا نسل جوانی که با ماهیت استکبار کمتر اشنا بود ثبت شود تا یک بار دیگر به این حقیقت موجود در کلام الهی " لن ترضی عنک الیهود ..." پی ببریم و به جای نگاه ملتمسانه به کسانی که جز به نابودی و ذلت ما به چیز دیگری رضایت نمی‌دهند به فکر استفاده از توانمندی و ظرفیت های موجود در داخل کشور باشیم و با تمام مشکلات موجود که همه از آن با خبر هستیم به ایستادگی خود ادامه دهیم.

آنچه که مسلم است دولت تدبیر و امید به پایان دوره چهار ساله خود نزدیک می‌شود و لازم است در پایان این دوره گزارشی از عملکرد خود در حوزه های مختلف ارائه نماید و این یک خطای استراتژیک است که تمام وقت و انرژی ِ رسانه ها صرف موضوع حواشی برجام و گفت و شنود های بی حاصل شود .

کلام آخر این که خوب است به شعور سیاسی وتیزبینی ملت ایمان داشته باشیم و هر دو طرف این طیف به جای تکرار مواضع خوشبینانه قبلی و بزرگ نمایی دستاورد های ناچیز برجام از یک سو و به رخ کشیدن این تجربه تلخ و نگاه شماتت آمیز از سوی دیگر  بار دیگر حول محور فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی جمع شویم واجازه ندهیم این بدعهدی و پیمان شکنی امریکایی ها دستمایه تفرقه و دو دستگی بین مسئولین کشور شود .
انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 184 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:28

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ظهر امروز در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده‌های شهداء و ایثارگران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم در مورد افزایش توان دفاعی کشور و تأکیدات مقام معظم رهبری در این راستا اظهار داشت: بی‌شک ما هرچه بتوانیم توان دفاعی خود را افزایش دهیم قدرت بازدارندگی ما ارتقاء پیدا کرده و دشمن جرئت تجاوز به خاک را ندارد.

وی افزود: اگر رهبر معظم انقلاب همواره تأکید بسیاری بر افزایش توان دفاعی کشور دارند این نکته بدین معنا نیست که ما می‌خواهیم از آن به‌منظور حمله و تهاجم به دیگر کشورها استفاده کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر در منطقه آن‌قدر قدرت داریم که هیچ‌یک از کشورها جرئت موشک‌اندازی به ما را ندارند.

امیر دریادار سیاری با اشاره به استفاده از فناوری‌های روز دنیا گفت: ما موظف هستیم که امکانات دفاعی خود را براساس فناوری‌ها و دانش روز دنیا با تکیه بر تجربیات حاصل از دوران دفاع مقدس به جایگاه بالاتری برسانیم.

انتهای پیام/*

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 169 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:28

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم "پویا"، مراسم رونمایی از جدیدترین اثر علی دارابی معاون سابق رسانه ملی با عنوان «آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی؛ بیم‌ها و امیدها» عصر روز دوشنبه 30 در سالن اندیشگاه کتابخانه ملی برگزار شد.

در مراسم رونمایی این کتاب که هجدهمین اثر علی دارابی است،  سید عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق رسانه ملی، سید رضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، علیرضا برازش مدیر انتشارات امیرکبیر و شماری از اهالی فرهنگ و ادب حضور داشتند.

صالحی امیری: جسارت دارابی برای ورود به بحث آینده‌پژوهی ستودنی است

در این مراسم سیدرضا صالحی امیری رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی با بیان اینکه خلل اصلی کشور ما عدم حضور نخبگان در حوزه سیاستگذاری، طراحی و برنامه ریزی است، اظهار داشت: مسئله بنیادین ما مسئله فرهنگی است و قطعاً ریشه مشکلات کشور را باید در فرهنگ جستجو کرد.

وی افزود: آینده‌پژوهی کار سخت و دشواری است که نیازمند پیش‌نیازهای زیادی است و جسارت آقای دارابی برای ورود به این بحث ستودنی است.

رئیس کتابخانه ملی با اعلام "مبانی اندیشه غرب بر لیبرالیسم استوار است و نظام وحیانی ما با هیچ‌کدام از این ارکان نمی‌تواند رابطه داشته باشد"، خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم به‌طور مبنایی به مطالعه انطباقی با غرب بپردازیم و باید بر اندیشه داخلی تولید محتوا کنیم. دارابی رویکرد درون‌گرا به آینده‌پژوهشی داشته و 70 آسیب برای انقلاب برشمرده که می‌تواند مقدمه‌ای برای کاری اساسی‌تر باشد.

دارابی: جهان دچار سونامی در عرصه ارتباطات اجتماعی است

دیگر سخنران این مراسم علی دارابی نویسنده کتاب آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی بود که در توضیح نگارش کتابش گفت: نگارش این کتاب 4 سال طول کشید؛ کتاب آینده‌پژوهی در 7 فصل و سه زمینه منتشر شده که یک زمینه آن پرسش‌هایی است که از صد نفر از نخبگان و صاحب نظران طرح بحث کردیم تا بگویند بنیادی‌ترین مسائل ایران چیست.

وی با بیان اینکه شاکله اصلی کتاب در دو سال اخیر شکل گرفت، گفت: این کتاب براساس متدولوژی و رهیافت آینده‌پژوهی جدید و یک روش ترکیبی برای تئوری‌سازی و تولید بومی دانش، شکل گرفته است.

نویسنده کتاب آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی افزود: اهمیت آینده‌پژوهی از دهه 1960 میلادی در دنیا مطرح شد و در ایران نیاز داریم به‌طور جدی به این مقوله بپردازیم.

دارابی با تذکر "دنیا در حال تغییر است  و باید بدانیم نسبت انقلاب با این تحولات چگونه خواهد بود" خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم به مانایی و پویایی انقلاب کمک کنیم چرا که گفته‌اند آینده را باید ساخت و سازندگی آن بر اساس توجه به آینده‌پژوهی است.

وی تأکید کرد: جهان امروز دچار سونامی تغییر در عرصه اجتماعی است که سرعت آن قابل مقایسه با گذشته نیست. مسئله رشد بی‌سابقه زندگی فست‌فودی و مک‌دونالدیزم به یک مکتب فکری تبدیل شده و کنایه از این است که جوانان ما آستانه کمی دارند و می‌خواهند همه چیز را با عجله و شتاب انجام دهند.

نویسنده کتاب آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رابطه معناداری میان پیر شدن جوامع با گرایشات انقلابی وجود دارد، گفت: در 30 سال آینده متوسط عمر به 130 سال افزایش پیدا می‌کند و جوامع کنونی جوامع پیری خواهند بود.

دارابی متذکر شد: انقلاب شناسنامه و حیات ما است و باید چالش‌ها و آسیب‌های فراروی انقلاب را بشناسیم و بدانیم چگونه می‌شود برای برون‌رفت از این مسئله در 30 سال آینده برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان "یکی از رسالت‌های اساسی ما این است که به توصیف وضع موجود ایران و جهان قادر باشیم" اظهار داشت: باید اصلاحاتی در ساختار کشور ایجاد کنیم و موضوع نظام دومجلسی و مجلس دومی که برگزیده نخبگان باشند یا تغییر نظام ریاستی به پارلمانی و یا تمرکز در قانونگذاری از جمله این راهکارها است.

عزت‌الله ضرغامی:کتاب آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی یک اقدام اثربخش و کارآمد در حوزه تولید محتواست

در ادامه این مراسم سید عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه این کتاب یک اقدام اثربخش و کارآمد در حوزه تولید محتوا است، گفت: توجه به انقلاب اسلامی فوق‌العاده مهم است و نه‌فقط رویدادی در قرن معاصر بلکه امری بی‌بدیل و کم‌نظیر در بسیاری از حوزه‌ها در تاریخ اسلام و انقلاب جهانی بوده است. امروز می‌بینیم که همه معادلات جهانی متأثر از انقلاب اسلامی است و روش‌هایی که انتخاب می‌کنیم باید متأثر از آن باشد.

وی با ابراز اینکه در حوزه انقلاب کتاب و مقاله بسیار تولید شده است، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از اینها به چگونگی پیدایش و چرایی انقلاب اسلامی برمی‌گردد که هر نویسنده براساس خاستگاه فکری خودش حرف زده اما در حوزه آینده انقلاب اسلامی و تحولات جهانی و نسبت آن با انقلاب کمتر کار شده است.

عضو شورای عالی فضای مجازی درباره گفتارهای شهید مطهری درباره آینده انقلاب، گفت: وقتی به حرف‌های شهید مطهری نگاه می‌کنیم هیچ صحبت غلط و زاویه‌داری نمی‌بینیم و وضع امروز ما با نگاه ایشان در 37 سال قبل تطبیق می‌کند.

ضرغامی افزود: جای خالی نگاه شهید مطهری با این اثر تا حدی پر شده و مسائل مربوط به انقلاب اسلامی و کشور را به‌درستی تشخیص داده‌اند.

وی با توجه به نقاط قوت کتاب، گفت: تحولات آینده جهانی در این کتاب به‌درستی دسته‌بندی و بررسی شده است و در صدد است نسبت انقلاب اسلامی با این تحولات را بسنجد.

عضو شورای عالی فضای مجازی افزود: ما نباید اصل انقلاب اسلامی را نادیده بگیریم و باید ببینیم انقلاب چه نقشی در آینده سازی دارد و تا 10 سال آینده چه تحولاتی می‌تواند ناشی از انقلاب باشد.

ضرغامی با بیان اینکه این کتاب یک کتاب تبیینی و توضیحی است، گفت: غلبه محتوای کتاب عدم ارائه نتیجه کلی است، هرچند راهکارهایی نیز ارائه داده است. در این کتاب تبیین و توصیف به‌خوبی انجام شده است و تطبیق آن با نظرات شهید مطهری اهمیت آن را مضاعف می‌کند، انجام چنین کاری ساده نیست.

وی اظهار داشت: از ویژگی‌های نویسنده آشنایی با مؤلفه‌های انقلاب بوده است، دارابی در کوران حوادث انقلاب حضور داشت و در این 4 دهه با آن همراه بود و از نظر سن آشنایی با موضوع و فعالیت‌های مستقیم با انقلاب مانند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باعث آشنایی با صدا و سیما و شایستگی وی برای ورود به این عرصه بود.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما یکی دیگر از ویژگی‌های این کتاب را منظم بودن مطالب آن دانست و خاطرنشان کرد: دسته‌بندی مطالب و ارجاعات درست انجام شده و خواننده را سردرگم نمی‌کند و برای خواننده به‌خصوص نسل جوان مانند یک قفسه کتاب است و برای خواننده انگیزه‌ ایجاد می‌کند تا نسبت به این مسئله به مطالعه بیشتری بپردازد.

انتهای پیام/*

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 159 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:16

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم جشن بزرگ خبرگزاری تسنیم در روز ولادت امام جواد (ع) با حضورحمیدرضا مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مجید قلی‌زاده مدیرعامل این خبرگزاری، عباس درویش توانگر، مدیران و معاونین و کلیه کارکنان این خبرگزاری در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

از جمله بخشهای مهم این مراسم تقدیر از ابوالقاسم طالبی کارگردان و محمدرضا تخت‌کشیان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» و نمایش این فیلم بود.

مقدم فر: جمهوری اسلامی در شرایط کنونی باید قدر «یتیم خانه ایران» را بداند

حمیدرضا مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات تهیه کننده و کارگردان «یتیم خانه ایران» برای تولید این اثر سینمایی، گفت: کارهای فاخر در کشور بسیار ساخته می‌شوند اما ساخت این فیلم در وضعیت کنونی کشور و نشان از یک دنیا بصیرت و فهم است. قبل از اینکه به مسائل فنی فیلم بپردازیم، این نکته را باید در نظر داشت که می توان فیلمی را ساخت که به درد انقلاب اسلامی بخورد. جمهوری اسلامی در شرایط کنونی باید قدر این فیلم را بداند و همه باید شاکر باشیم که چنین هنرمندانی در انقلاب اسلامی ما حضور دارند.

«یتیمخانه ایران» حاصل 5 سال تلاش، برای روایت قحطی ایران

ابوالقاسم طالبی کارگردان «یتیمخانه ایران» هم پیش از نمایش این فیلم گفت: در تاریخ هر ملتی اگر اتفاقی بیافتد که بیش از 20 هزار نفر جانشان را از دست دهند، حتما تندیس یا یادبودی از آن واقعه تهیه می‌کنند و نسل به نسل آگاهی می دهند. اما در کشور ما و در کمتر از صدسال پیش نیمی از مردم کشور ایران و بنا به قولهای مختلف جمعیت بیش از 4 میلیون نفری به شکل فجیع می میرند و کشته می‌شوند ولی متاسفانه هنوز خیلی‌ها از این موضوع بی خبرند.

وی ادامه داد: تلاش داشتیم که مساله قحطی ایران در آن سالها را که در تاریخ درج شده بود به فیلم تبدیل کنیم. زحماتی بسیاری برای تولید این اثر انجام شد؛ از آقای مقدم فر برای حمایت در ساخت این فیلم تشکر می کنم که ایشان سردار تولید این فیلم می دانم. تشکر می‌کنم از آقای تخت کشیان که از تجارب ایشان برای تهیه این فیلم خیلی کمک گرفتم و عواملی که به خوبی از عهده نقش خود بر آمدند. مراحل تولید و فیلم‌برداری این اثر، هفت ماه طول کشید ولی این فیلم حاصل پنج سال از عمر من است و امیدوارم حاصل تلاش من، همکاران و سالهایی که گذشت از بین نرود.

فیلم «یتیم خانه ایران» داستان وقایع قحطی گسترده ایران و اشغال کشور توسط نیروهای انگلیسی در سال 1297 را روایت می‌کند.

مجید قلی‌زاده مدیر عامل خبرگزاری تسنیم در ابتدای این مراسم که در شب میلاد امام جواد (ع) برگزار می‌شد، گفت: شیعیان در تمام دنیا ارادت خاصی به وجود مبارک اهل بیت عصمت و طهارت و ائمه معصومین(ع) دارند و ما شیعیان ایرانی بخاطر اینکه در کنار سفره پرنعمت و برکت ولی امرمان امام رضا(ع) هستیم ارادت خاصی به این امام بزرگ داریم و این نیز امری طبیعی است.  امروز که روز پربرکت مولود امام جواد الائمه(ع) است، امام رضا(ع) فرمودند که "مولودی بابرکت‌تر از فرزندش جواد (ع) زاده نشده است". بنابراین بیایید به عشق امام رضا (ع)خوشحال باشیم.

قلی‌زاده با بیان اینکه امروز روز ولات علی اصغر (ع) دُردانه امام حسین(ع) هم است و در استانه ولادت امام علی(ع) هم قرار داریم، تصریح کرد: کلیه این اعیاد بهانه‌ای شد تا با دعوت از شما، تجدید خاطره‌ای داشته باشیم و اینجا محفل بزرگ خانواده تسنیم است.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات خبرنگاران این مجموعه خبری اضافه کرد: من معتقدم که «تسنیم» یک خانواده بزرگی است. خانواده ای به بزرگی سرزمین پهناور ایران و به گرمی و صمیمیت قلبهای مهربان شما و اگر خداوند تعالی و تبارک در این چهار ساله توفیقاتی داده که همینطور نیز بوده است دلایلی داشته که در مرحله اول به دلیل توفیقاتی است که خداوند به ما الطفات کرده و ما ممنون هستیم.

وی ادامه داد: در مرحله دوم فعالیت‌ها و اقدامات جهادی همسران و فرزندان شما است که همکاران ما در خبرگزاری «تسنیم» هستند و ما همین جا از همه تشکر و قدردانی می کنیم. اما از همه آنها مهمتر صبر و تحمل شما خانواده بزرگ «تسنیم» بوده است.

قلی‌زاده با اشاره به اینکه کار رسانه کار بسیار سختی است، یادآور شد: خانواده‌های رسانه یقینا این واقعیت را حس کرده‌اند و من معتقدم که خبرنگاری شغلی است که شب و روز ندارد؛ نه تعطیلات دارد و نه غیرتعطیل و هم چنین نه عروسی و نه عزاداری ولی واقعیت هم همین است و نمونه آن هم در ایام تعطبلات نورز بود که اگر پشتیبانی‌ها و صبر شما نبود، این موفقیت‌ها بدست نمی‌آمد.

وی افزود: همه این‌ها بهانه ای بود تا من از شما تشکر کنم و می خواهم که این دوستی‌ها، مودت‌ها و توفیقات در بین ما بیشتر شود و خداوند سال جدید را سال خیر و پربرکتی برای همه قرار دهد و به شما توفیق دهد که بتوانیم بیش از پیش در انجام فعالیتهایتان موفق باشید و مسیری که برای ما در راه خدمت به نظام جمهوری اسلامی فراهم کرده مستدام قرار دهد.

در بخشی از این مراسم علی اکبر قلیچ به شعرخوانی و مدیحه سرایی در وصف امام رضا (ع) و امام جواد (ع) پرداخت.

انتهای‌پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 153 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:16

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی کشور در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی تبصره 14 لایحه بودجه سال 95 که به هدفمندی یارانه‌ها اختصاص داشت در سخنانی، گفت: در بند الحاقیه یک این تبصره متصور شده که منابعی حاصل شود در حالی که این بند، نه قابلیت اجرایی دارد و نه عادلانه است.

وی با بیان اینکه اگر بحث عدالت را کنار بگذاریم باید بگویم از نظر دولت حذف یارانه‌ پردرآمدها امکان اجرایی شدن ندارد، افزود: سال گذشته در تبصره 20 قانون بودجه دولت موظف شد یارانه نقدی افراد پردرآمد را حذف کند، دولت بر اساس این تکلیف حدود 4.5 میلیون نفر را از دریافت یارانه نقدی حذف کرد، اما پس از آن بنا بر برخی ضرورت‌ها و ارائه اسناد از طرف برخی خانوارها و نیز توصیه نمایندگان مجلس، متوجه شدیم در حال ظلم به 1.5 میلیون نفر هستیم و باید یارانه آنها را برگردانیم از این جهت مجدداً یارانه نقدی 1.5 میلیون نفر بازگردانده شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی کشور تصریح کرد: در حال حاضر مجلس محترم تعدادی را که مجبور شدیم یارانه‌شان را برگردانیم در سطح و سقف 24 میلیون نفر به دولت تکلیف کرده که حذف کند، اگر دولت اقدام به حذف یارانه نقدی آنها نکند و پرداخت صورت گیرد، مجرم تلقی شده و تصرف در اموال عمومی محسوب می‌شود و ما تحت تعقیب قرار می‌گیریم، از مجلس محترمی که تا این حد با دولت همراهی داشته، انتظار نداریم دولت را به خاطر یک اقدام اجرایی در مظان اتهام و جرم قرار دهد و دولت را تحت تعقیب کند.

نوبخت تصریح کرد: با صراحت عرض می‌کنم که اصلا برای دولت اجرایی نیست که یارانه 24 میلیون نفر را حذف کند، شما می‌گویید دولت این کار را انجام دهد، در حالیکه ما قادر نیستیم و اگر هم انجام ندهیم مجرم محسوب می‌شویم، لذا دولت قویا با این پیشنهاد و نحوه توزیع آن مخالف است، زیرا منابعی برای کسب این درآمد وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه تقاضا می‌کنم چنین تکلیف مالایطاقی را به دولت تحمیل نکنید، غیر از اینکه دولت قادر به حذف یارانه 24 میلیون نفر نیست اظهار داشت: واقعاً از مجلس نهم که حامی افراد کم درآمد است هم این تصور نمی‌رود که در پایان کار خود یارانه نقدی 24 میلیون نفر را حذف کند، در حالیکه شما می‌دانید درآمد 3 میلیون تومانی یک کارمند در شهری مثل تهران زیاد نیست، این فرد نزدیک همین رقم را باید اجاره خانه بدهد و باید هزینه تحصیل فرزندانش را تأمین کند آن هم با همین وضعیت که یک درآمد هم بیشتر ندارد.

سخنگوی دولت در پایان با تأکید بر اینکه اگر دولت یارانه یک کارمند با درآمد سه میلیونی را قطع نکند مجرم است، خاطرنشان کرد: آیا این انصاف است که ما در پایان این مجلس که این همه به دولت کمک کرد، چنین مصوبه‌ای داشته باشد، لذا برای حْسن ختام مجلس محترم تقاضا می‌کنم با پیشنهاد کمیسیون تلفیق مخالفت کنید.

به گزارش تسنیم، همچنین حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت پس از سخنان نوبخت گفت: ممکن است افرادی باشند که درآمدشان 3 میلیون تومان باشد اما به دلیل مسائلی از قبیل بیماری یا افراد تحت تکفل این عدد نتواند شاخص باشد.

وی افزود: اما از آن طرف هم ممکن است سرپرستان خانواری حقوق‌شان 3 میلیون نباشد که تعدادشان هم خیلی زیاد است و مرتب جهت دریافت یارانه مراجعه می‌کنند، لذا مجلس برای اینکه به اینها کمک کند تا تحت ستم قرار نگیرند، حدی از حقوق را قرار داد که دست کم ماهی 3 میلیون تومان درآمد داشته باشند.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: مشخص است که نمی‌توان در قانون همه جزئیات را وارد کرد و در این باره دولت و نهادهای حمایتی باید راهکارهایی را ببینند که در صورتی که خانوارهایی که سرپرست آنها بالای 3 میلیون درآمد دارند با حذف یارانه در فشار قرار می‌گیرند از منابع دیگری برایشان جبران شود.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 148 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:16

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در اجتماع مردم استان سمنان در محل استادیوم تختی به ایراد سخنرانی پرداخت. 

مهم‌ترین محور‌های سخنرانی رئیس‌جمهور در اجتماع مردم سمنان به شرح ذیل است: 

* سمنان سرزمین علم، ادب و اخلاق است. 

* امروز هم این استان، سرآمد علم و دانش است. در حوزه‌های علمیه، در دانشگاه ها، فرزندان برومند این خطه بزرگ همواره افتخار آفرین بودند. 

* دولت یازدهم کارش را در زمانی آغاز کرد که اسلام هراسی و ایران هراسی در اوج خود قرار گرفته بود. دولت یازدهم، کار خود را زمانی شروع کرد، که تحریم‌ها در نقطه اوج خود رسیده بود. دولت یازدهم در زمانی کار خود را آغاز کرد که تورم، رکود و بیکاری و عدم آرامش در بازار زندگی مردم و آینده کشور و اقتصاد را در ذهن مردم با تحلیل‌های فراوان مواجه کرده بود. 

* ملت ایران یک تصمیم تاریخی گرفت و تصمیم گرفت تا اسلام هراسی و ایران هراسی قدرت‌های بزرگ جهانی و صهیونیزم بین‌الملل را با شکست مواجه کند. تصمیم گرفت این ملت تا همه فشار‌هایی که بر سر مردم بود، فشار تحریم، مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی را یکی بعد از دیگری حل و فصل کند. 

* امروز به حمدالله ما از فراز بلندی که پیشرو داشتیم و ارتفاع بلندی که می بایست بپیمائیم، تقریبا به قله آن نزدیک شده‌ایم. ملت بزرگ و سرافراز ایران که توانست با قدرت خودش تمام قطع‌نامه‌های تحریمی بند هفت و فصل هفت علیه ایران را از بین ببرد، همه قطع‌نامه هایی که علیه کشور بود امروز لغو شده است. 

* آن ها که سئوال می کنند و می گویند برجام برای ما چه کار کرده است، برجام یک افتخار سیاسی و حقوقی برای تاریخ ملت ایران ثبت کرده است. چه کسی فکر می‌کرد که شش قطع‌نامه شورای امنیت و 12 قطع نامه شورای حکام یکی پس از دیگری لغو و مردود و مترود گردد و به زباله دان تاریخ برای همیشه انداخته شود؟ مگر مردم ما یادشان رفته که برای فروش نفت، نفت ایران که به عنوان یک قدرت اقتصادی در صحنه اقتصادی و بین‌المللی حضور داشت، به نصف آن تقلیل  دادندو 2 میلیون بشکه صادرات تبدیل به یک میلیون بشکه شد. 

* مگر مردم شاهد و ناظر نبودند که کشتی رانی به سمت بنادر ایران تحریم شد. همه کالاها می بایست به بندر کشور دیگر برود، تخلیه شود و از آنجا با لنج‌ها و کشتی‌های کوچک به سمت ایران بیاید. مگر یادشان رفته که هیچ پول بانکی از طریق بانکی به کشور دیگر نه صادر می شد نه وارد می شد. نمی شد بازستاند یا بازگرداند. همه چی از طریق سرافی‌ها انجام میشد. تمام کانال های بیمه‌ای و بانکی دنیا به روی ایران بسته شده بود. از رسانه ها می خوام که رسانه‌های ما اخلاق را مدنظر قرار دهند. انتقاد از دولت اشکالی ندارد نقد دولت گاهی لازم است. اما اشوب و هرج و مرج رسانهای را ملت ما نمی پسندند. اگر حمایت شما مردم ایران نبود، ما نمی توانستیم این موفقیت ها را در برابر قدرت های بزرگ به دست آوریم.

* برای من جای تعجب است که برخی می خواهند القا کنند که ملت ایران پیروز نیست و آمریکا پیروز است. 

* برای من جای تعجب است که برخی می گویند، دیپلمات‌های ایرانی پیروز نیستند صهیونیست ها پیروزند. کجا رفت تعصب ملی؟ کجا رفت غیرت دینی؟ چرا واقعیت‌ها را برای مردم نمی خواهیم روشن شود. چرا در برابر عظمت ملت ایران که یک موفقیت بزرگ تاریخی به دست آورده است چرا نمی خواهیم در برابر عظمت ایران زمین سر فرود آوریم؟ آمریکا عظمت دارد یا صهونیست یا ایران عزیز ما؟ 

* به حول قوه الهی زنجیرهای تحریم ها را گسسته‌ایم و امروز روابط بانکی بین بانک های ایران و جهان یکی بهعد از دیگری گشوده می شود. اولین قرارداد ما بانک مرکزی

ما در پاکستان رفتیم این قرارداد ها امضا شد. در ترکیه هم این قراردادها امضا شد. هر مقام خارجی به تهران آمد اولین قراردا ما، قرارداد بانکی بود اما یادمان باشد وقتی ویرانی رخ می‌دهد، بازسازی و نوسازی زمان می‌برد. امروز موانع از پیش پا برداشته شده است. 

تجار ما و کارآفرینان و واردکنندگان و صادرکنندگان مسیر پیش پای آن ها باز شده است. اما برای اینکه کمپانی ها و سرمایه‌گذاران خارجی به ایران وارد شوندو سرمایه گذاری کنند البته نیاز به زمان دارد. 3 ماه از برجام گذشته، برخی فکر می کنند که 30 سال گذشته است. ببینید در مدت 3 ماه چه گشایش های فراوانی ایجاد شده است.

* امروز گردشگران به سمت ایران زمین روز به روز بیشتر برای بازدید از کشور زیبای ما به کشور وارد می شوندو هر روز بخشی از بخش خصوصی خارجی وارد کشور می شود و قرارداد ها امضا می شود. مگر بیکارند که وقت خود را صرف کنند و 2 هفته به ایران بیایند و مذاکره کنند. این ها شرکت های بزرگ جهانی اند و دقیقه هم برای آن ها قیمت دارد. چرا واقعیت را نمی خواهیم بپذیریم. صادرات نفت ما قبل از اجرای برجام یک میلیون بشکه بود امروز که درحال سخنرانی هستم از 2 میلیون بشکه افزایش پیدا کرده و یک نمیلیون و 100 هزار بشکه افزایش یافته است. ما جایگاهمان را در بازار نفت که از ما ظالمانه گرفته بودند باز ستاندیم و امروز در زمینه هسته ای هم که دیروز می گفتند برای ایران منطقه ممنوعه است کیک زرد خرید می کینم. اورانیوم غنی شده به فروش می رسانیم. این همان موادی است که قبلا به عنوان مناطق ممنوعه ایران در دنیا به عنوان امر مسلم تلقی شده بود و امروز مسیر برای حرکت ما باز شده است. برخی از اقلام حساس  صنعت نفت، پتروشیمی که تا 6 ماه پیش با قیمت گزاف می خریدیم امروز با یک سوم قیمت یا نصف قیمت و برخی کالاها با یک دهم قیمت در بازار خریداری می کنیم. 

* ما میدان رقابت نداشتیم، نمی توانستیم چونه بزنیم. امروز ده ها کشور فروشنده هستند و می توانیم در بازار جهانی بهترین را با مناسب ترین قیمت خریداری کنیم. ما به ملت ایران و تلاش ملت افتخار می کنیم. برجام ثمره تلاش ملت بزرگ ایران است. برجام ثمره هدایت های مقام معظم رهبری است. ما امروز در مقطعی هستیم که بعد از برداشته شدن تحریم ها، از این فضا باید استفاده کنیم. رقابت، حزب و جناح در دوران انتخابات اشکالی ندارد. دوران شعار و رقابت است. امروز که انتخابات در بخش بزرگی از کشور تمام شده و باقی مانده در بخشی هم در اوایل اردیبهشت ماه انتخاب می شود و مردم مانند7 اسفند پای صندوق می روند و باقی مانده مجلس را انتخاب می کنند باید بعد از ان دوران رقابت ها کنار برود. برجامی که رهبری و مجلس و شورای امنیت تائید کردند امروز زمان برخی نقد ها و بیان ها نیست. امروز باید از این فرصت استفاده کنیم. امروز باید از این فضا استفاده کنیم و برادرانه باید منسجم در کنار هم در کنار ایرانی آباد تلاش کنیم. دولت منتخب شما، به حول قوه الهی با هدایت های رهبری با کمک شما در تمام میدان ها چیزی را کم نخواهد گذاشت. اطمینان داشته باشید. ما در کنفرانس اسلامی که چند روز شرکت کردم، با حضور 56 کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی، یکی دو کشور دنبال این بودند که صحنه کنفرانس اسلامی را جوری کنند که بگویند دشمن آرامش منطقه ایران است می خواستند صحنه کنفرانس را کاری کنند که بگویند ایران کشوری است که مداخله می کند اما در همه سخنرانی ها و نطق ها، آن کاری که ما می خواستیم انجام دهیم را انجام دهم. به دنیای اسلام می خواستیم بگوییم که صهیونیزم و تروریزم است دشمن اسلام. ما موفق بودیم و سراسر این کنفرانس در مذاکره با سران و در نطق سران کنفرانس، فضا فضایی بود که از ایران تجلیل شد.عظمت این ملت و ایران جایگاهش را در دنیای اسلام و سراسر جهان خواهد داشت و روز به روز بیشتر خواهد شد.

*امروز زمانی که است که همه در فضای بعد از برجام دنبال اخلاق و اقتصاد باشیم. 

* یکی از مراجع اقتصادی گفتند که سال 95 کاری کنید که سال برجام اخلاقی باشد. برجام 2 برجام اخلاقی باشد. ما باید در این سال، سال اقتصاد است سال اقتصاد مقاومتی در زمینه اقدام و عمل. 

*روز گذشته برنامه های سال 95 را برای اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد. یک سال برای این برنامه ها کار و مطالعه شده است. این برنامه ها تبیین شده است. همه اسناد پشتیبان دارد. امسال همه با کمک هم دست به دست یکدیگر میدهیم دستور رهبری را اجرا می کنیم و اقتصاد مقاومتی را عملیاتی می کنیم. بخش دولتی و خصوصی و مردم و دانشگاهیان و علما، همه و همه در کنار هم انشاالله.

*اقتصاد مقاومتی معناش این است که ما بتوانیم صادرات غیرنفتی مان را نسبت به واردارات غیر نفتی بالاتر ببریم. بعد از 63 سال سال گذشته سال 94، اولین سالی بود که دولت موفق شد کاری کند که صادرات غیر نفتی ما بر واردات پیشی بگیرد. این افتخار بزرگ برای ملت ایران بود. اقتصاد مقاومتی این است معنایش. ما کاری کنیم که صادرات بر واردات تفوق بگیرد. اقتصاد مقاومتی معناش این است که امنیت غذایی را تضمین کنیم. امسال بیش از 10 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کنیم. ما سال به سال در زمینه غذا و مواد غذایی استراتژیک به سمت خودکفایی حرکت کردیم. سال 92 4 یملیون تن، سال 93 شد 6 میلیون تن و سال 94 8 میلیون تن و سال 95 حدود 10 میلیون تن گندم خریداری خواهیم کرد. 

* در بسیاری از زمینه های مواد غذایی حرکت ما به سمت خودکفایی و خوداتکایی است. در زمینه شکر حرکت بسیار خوبی برای خوداتکایی انجام گرفته شده است. ما امروز شرایط بسیار خوبی داریم. اقتصاد مقاومتی معناش این است که سرمایه خارجی وارد کشور شود. امروز سرمایه گذاری های خارجی از اغاز امسال از ماه فروردین شروع شده و چه در بخش اروپا و چه در بخش آسیا و منطقه، رئیس جمهور قزاقستان که به ایران آمد در این سفر 66 سند امضا شد که 54 سند مربوط به بخش خصوصی است. بخش خصوصی آن کشور با بخش خصوصی ما. ما با هرکشوری که می رویم یک حرکت پرشتاب پیشرو داریم. ما در زمینه راهآهن حرکت های بسیار خوبی در سال جاری پیشرو داریم.

*یکی از کارهای بزرگی که بای سرمایه گذاری خارجی انجام می شود برقی کردن راه آهن تهران به مشهد است. 2 میلیارد دلار سرمایه کذاری در این زمینه به توافق رسیدیم و به زودی کار شروع خواهد شد. 

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 226 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:00

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزیر سرمایه‌گذاری و توسعه استان سورد لوفسک منطقه اورال روسیه در جمع خبرنگاران در اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد:‌امروز در هیئت تجاری روسیه 30 کمپانی بزرگ حضور دارد همچنین فرماندار استان ما امروز به همدان خواهد رفت تا تفاهمنامه تجاری با فرماندار  همدان امضا کند.

وی در ارتباط با روابط بانکی ایران و روسیه گفت: ما مشکلاتی که طرف ایرانی برای برقراری روابط بانکی اظهار می‌کند را قبول داریم و قول می‌دهیم که با رفع این مشکلات بتوانیم گام بلندی برای توسعه روابط برداریم.

این مقام روسی ادامه داد: دیروز ملاقاتی میان ایران و روسیه انجام شد تا زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشترک برای ساخت واگن در ایران انجام شود.

وی تصریح کرد: ما همچنین علاقه‌مندیم در زمینه فناوری اطلاعات، تولید محصولات و تجهیزات دارویی نیز با ایران همکاری داشته باشیم.

اورلو اظهار کرد: دیروز از پارک فناوری تبریز بازدید داشتیم و این مهم را به محققان ایرانی اعلام کردیم که امکان سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد.

وی اضافه کرد: در تمام موارد استخراج مواد معدنی در تمام مناطق ایران ما آمادگی کامل برای سرمایه‌‌گذاری داریم.

این مقام روسی یادآور شد: در زمینه تحویل واگن قطار به  ایران قراردادی بزودی منعقد می‌شود که طرف روسی شرایط مالی آن را از طریق بانکهای روسی تامین می‌کند و 4 هزار واگن به ایران تحویل می‌دهد.

وی اضافه کرد: اکنون در مرحله تهیه و تدوین قرارداد برای امضا میان دو کشور هستیم.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 221 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:00

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس تبصره 14 لایحه بودجه سال 1395 را تصویب کردند.

براساس مصوبه مجلس، در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مصوب 15 دی‌ماه 1388 به دولت اجازه داده شد در سال 1395 منابع مالی حاصل از اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع قانون مذکور تا مبلغ چهارصد و هشتاد هزار میلیارد (480.000.000.000.000) ریال و ردیف‌های یارانه‌ای این قانون با استفاده از انواع روش‌های پرداخت نقدی و غیرنقدی به خانوارهای هدف و نیازمند، توزیع و همچنین برای ارائه خدمات حمایتی و کمک به بخش تولید اقدام نماید.

بند الحاقی 1 ــ دولت موظف است در سال 1395 یارانه نقدی سرپرست خانوار اقشار زیر را حذف نماید:

1 ــ کلیه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالانه آنها حداقل 350 میلیون ریال باشد.

2 ــ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قضات و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی دولتی و غیردولتی، پزشکان و دندانپزشکان.

3ــ کلیه کارکنان دولت و قوای سه‌گانه و شهرداری‌ها و کلیه مؤسسات عمومی و مؤسسات عمومی غیردولتی و کلیه کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشکری و کلیه حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران مشمول تأمین اجتماعی و همه دریافت‌کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیش از 350 میلیون ریال باشد.

4ــ کلیه مدیران و اعضای هیأت مدیره و بازرسان شرکت‌های دولتی و غیردولتی و وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی و کلیه مدیران و اعضای هیأت مدیره و رؤسا و معاونان مناطق و شعب بانک‌ها و بیمه‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و کلیه کارکنان اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیش از 350 میلیون ریال باشد.

5 ــ کلیه ایرانیان مقیم خارج کشور.

6 ــ کلیه اشخاصی که در سه دهک بالای درآمدی کشور هستند و در موارد فوق ذکر نشده‌اند.

بند الحاقی 2 ــ از ابتدای تیرماه 1395 پرداخت یارانه به اشخاص مشمول این تبصره تصرف در اموال عمومی بوده و جرم محسوب می‌شود.

بند الحاقی 3 ــ دریافت یارانه توسط افرادی که به‌موجب این تبصره استحقاق دریافت یارانه ندارند مستوجب جریمه نقدی به‌میزان 2 برابر مبلغ دریافتی می‌باشد.

بند الحاقی 4 ــ در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ملی منابع حاصل از اجرای بند الحاقی 1 این تبصره به‌شرح ذیل هزینه می‌شود:

الف ــ 30 درصد جهت یارانه سود تسهیلات اشتغال با اولویت خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و بهزیستی و ایثارگران و رزمندگان معسر و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جوانان.

ب ــ 35 درصد جهت پرداخت یارانه سود تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی، گردشگری و صادراتی

ج ــ 15 درصد جهت حمایت از نوسازی صنایع با رویکرد کاهش مصرف شدت انرژی

د ــ 20 درصد جهت ارائه مشوق‌ها و زیرساخت‌های صادراتی

بند الحاقی 5 ــ خانوارهایی که تعداد فرزندان تحت تکفل آنها 5 نفر و بیشتر باشند از شمول این تبصره خارج بوده و با هر درآمدی ــ با تقاضای آنها ــ از یارانه برخوردار هستند.

دولت موظف است در تشخیص خانوارهای سه دهک اول درآمدی تعداد جمعیت خانوار را مورد توجه قرار دهد.

بند الحاقی 6 ــ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است هر 3 ماه یک بار گزارش اجرای این تبصره را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

بند الحاقی 7 ــ کلیه کسانی که واجد شرایط دریافت یارانه هستند، می‌توانند به دولت اجازه دهند که یارانه آنها را به افراد نیازمند خاص یا عام یا طرح‌های عمرانی استانی انتقال دهند.

انتهای پیام/*

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 211 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:00

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 95 با الحاق متنی به تبصره 7 این لایحه موافقت کردند.

براساس مصوبه مجلس، در متن الحاقی تبصره 7 لایحه بودجه 95 آمده که به منظور رد بخشی از دیون دولت به صندوق بازنشستگی فولاد، دولت مکلف است نسبت به تأدیه 18 هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی دولت در سال 1395 اقدام نماید تا نسبت به پرداخت حقوق بازنشستگان اقدام شود. رقم مزبور در حساب‌های فی‌مابین دولت و صندوق یاد شده منظور می‌گردد. بند مذکور جایگزین جدول 18 پیشنهادی دولت می‌گردد.

به گزارش تسنیم، جمعی از بازنشستگان فولاد که در روزهای گذشته و متوالی مقابل درب شرقی خانه ملت تجمع کرده‌ بودند، با شنیدن خبر مصوبه مجلس مبنی بر اختصاص 1800 میلیارد تومان برای پرداخت حقوق‌شان شادمانی کردند.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 190 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 13:56

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فارین پالیسی طی گزارشی نوشت: در طی چند هفته گذشته، دولت اوباما سینگنال هایی را ارسال کرده مبنی بر اینکه قصد دارد امتیازات بیشتر و پیش بینی نشده ای را به ایران بدهد. این امتیازات شامل اعطای امکان دسترسی غیرمستقیم به معاملات مالی دلاری می شود.

دولت آمریکا معتقد است که برای احترام به روح توافق باید این امتیاز اضافه را به طرف ایرانی بدهد. اما کنگره نظر دیگری دارد و ادعا می کند چنین دسترسی ای در متن اصلی برجام نیامده و هدیه ای به ایران است که نباید بدون گرفتن امتیازات بیشتر از تهران واگذار شود. همانطور که باراک اوباما، اخیرا این سوال را مطرح کرده: اگر ایران امتیازات بیشتری نمی دهد، چرا آمریکا باید برای احترام گذاشتن به روح برجام امتیازات بیشتری را اعطا کند؟

این اختلافات از غیر دقیق بودن متن توافق ناشی می شود. از روز اجرای توافق، بزرگترین بانک های جهان به خودداری از همکاری های بانکی با مشتریان ایرانی یا شرکت هایی که به دنبال تجارت در ایران هستند ادامه داده اند، زیرا نگران اند که متهم به نقض تحریم های پابرجای دولت آمریکا شوند. 

این امتناع از همکاری موجب بروز مشکلاتی شده است: شرکت های مهم اروپایی نتوانسته اند خدمات بانکی ضروری برای تجارت در ایران را دریافت کنند. ایران اعلام کرده که آمریکا به تعهدات خود بر اساس توافق عمل نمی کند. ادعای ایران توافق را تهدید می کند و دولت آمریکا در 2 هفته گذشته با تلاش برای یافتن راه هایی به منظور انگیزش بانک ها جهت آغاز تجارت با ایران به این ادعا پاسخ داده است. دولت آمریکا در حال بررسی دادن اجازه به این بانک هاست تا تراکنش های دلاری را در بیرون از آمریکا از سوی شرکت های طرف همکاری با ایران انجام دهند.

اما دولت آمریکا نمی تواند این کار را بدون نقض تحریم منع دسترسی مستقیم یا غیر مستقیم ایران به سیستم مالی آمریکا انجام دهد. مقامات دولت آمریکا هنگام توضیح توافق در کنگره گفته بودند که ایران به سیستم مالی آمریکا یا دلار آمریکا دسترسی نخواهد داشت. برای مثال آدام سزوبین، معاون وزیر خزانه داری آمریکا روز 17 سپتامبر 2015 در توضیحاتی که در کمیته بانکی مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرد اطمینان داد که: «هیچ بانک ایرانی ای نمی تواند به سیستم مالی آمریکا دسترسی داشته باشد. یا حساب باز کند، اوراق بهادار بخرد یا حتی یک معامله دلاری انجام دهد.»

در حالی که بر اساس این اظهارات بانک ها به صراحت از انجام تراکنش های موسوم به  «یو ترن» از طرف مشتریان ایرانی ممنوع بودند، کنگره دخالت کرد و اعلام کرد که ایران حتی به دلار آمریکا در داخل یا خارج از آمریکا نیز دسترسی نخواهد داشت. دادن دسترسی به دلار به ایران امتیاز مهمی است که در بندهای توافق ذکر نشده است.

دولت آمریکا در ماه های اخیر از ابهام زدایی در این زمینه خودداری کرده است. برای مثال، در دستورالعمل حقوقی ای که روز اجرای برجام منتشر شد، دولت اوباما اعلام کرده که «پس از روز اجرا، موسسات مالی خارجی باید همچنان اطمینان حاصل کنند که از طریق موسسات آمریکایی تراکنش های دلاری مرتبط با ایران را انجام ندهند.»

این تلویحا بدان معنا است که تراکنش های دلاری در خارج از آمریکا می تواند مجاز باشد و اینکه موسسات مالی خارجی می توانند به چنین معاملاتی مبادرت ورزند. با این حال، دولت اوباما هنوز به نحو راضی کننده ای این برداشت را تایید نکرده بلکه تفسیر را بر عهده موسسات مالی خارجی گذاشته که آیا برداشت کنند که می توانند تراکنش های دلاری را که مستقیما مستلزم استفاده از سیستم مالی آمریکا نیست را انجام دهند یا خیر.
انتهای پیام//125

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 190 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 13:56

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، اسحاق جهانگیری در نشست خبری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: از سال 93 استفاده از 24هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی با مجوز مقام معظم رهبری برای اجرای طرح‌های آبی در غرب کشور آغاز شده است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه تا پایان امسال 14 سد در کشور به بهره‌برداری می‌رسد عنوان کرد: تلاش می‌شود امسال جهت حساب‌کشی و پیگیری تصمیمات مهم هم‌چون راه‌اندازی واحدهای در رکود و افزایش سرمایه‌گذاری در کشور و رفع مشکلات اقتصادی به تمام استان‌ها سفر کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه اقتصاد کشور اکنون وارد دوره رونق و افزایش مداوم شده است، گفت: امسال چند طرح به‌عنوان اولویت به وزارتخانه‌های اقتصادی ارائه شده است که باید پیگیری شود.

وی با اعلام اینکه بیکاری چالش اصلی اقتصاد کشور است، افزود: تصور می‌شد که هر سال باید زمینه اشتغال 900 هزار فارغ‌التحصیل فراهم شود که با تعداد بیکاران موجود اقتصاد ایران باید توانایی ایجاد بیش از یک میلیون نفر شغل را در سال داشته باشد.

جهانگیری لازمه رفع مشکلات اقتصادی را افزایش تولیدات داخلی و زمینه‌سازی برای رشد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست و گفت: استان کرمانشاه دارای ظرفیت مناسبی در زمینه کشاورزی، نفت و تجارت و بازرگانی است.

وی با ابراز اینکه بیش از 80 درصد منابع مالی کشور را بانک‌ها تأمین می‌کنند، افزود: یکی از اقدامات مهم در دستور کار اصلاح نظام بانکی کشور است و این طرح با عبور از مرحله کارشناسی در مرحله تصمیم‌گیری قرار دارد و تا نیمه اردیبهشت نهایی می‌شود.

جهانگیری با بیان اینکه در کنار منابع بانکی بازار سرمایه باید نیاز سرمایه کشور را تأمین کند، گفت: راه‌آهن کرمانشاه پیش‌نیاز توسعه استان است و می‌تواند راه حمل و نقل ارزان و انبوه برای بخش‌های مختلف باشد که امسال با بهبود اوضاع اقتصادی روند ساخت آن تسریع می‌یابد.

وی با اعلام "با دولت مرکزی عراق رابطه مناسبی داریم" عنوان کرد: موانع و مشکلات در توسعه اقتصادی رفع می‌شود و در صورت نیاز برای تعامل بیشتر با عراق نماینده اعزام می‌کنیم.

جهانگیری در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات سیف مبنی بر بی‌نتیجه بودن برجام گفت: رئیس بانک مرکزی خود باید پاسخگوی این سؤال باشد اما ایران همان‌طور که با قدرت پای میز مذاکره رفت با همان قدرت نیز برجام را اجرا می‌کند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه دستاورد برجام تاکنون بسیار و در بخش‌های مختلف بوده است اظهار کرد: مهم‌ترین دستاورد تعامل وسیع در فضای بین‌المللی است و سفرهای مکرر سران کشورهای خارجی حاکی از این تعامل است.

وی با اشاره به افزایش صادرات نفت خام افزود: در مواردی با بانک‌های کوچک آسیایی مبادلاتی انجام شده است اما بانک‌های بزرگ به‌دلیل فشارهای آمریکا در معاملات با احتیاط برخورد می‌کنند.

جهانگیری با ابراز اینکه دولت همیشه در وقوع حوادث غیرمترقبه همراه مردم بوده است، عنوان کرد: از محل بودجه دولت و منابع بانکی ارزان به آسیب‌دیدگان این حوادث کمک شده و درباره کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان بارش‌های اخیر و سیل به وجود آمده نیز این‌چنین است.

انتهای پیام/*

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 193 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 13:56

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی عصر دیروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران با اشاره به صحبت طیب‌نیا مبنی بر اینکه هیچ کشوری بدون صادرات و جذب سرمایه‌گذاری خارجی به توسعه دست نیافته است، اظهار داشت: اجازه بدهید این را بگویم هیچ کشوری بدون اجماع بر سر برنامه‌های ملی خود به توسعه دست نیافته است.

وی افزود: اگر روند عقلانیت و مدارای اجتماع شکل نگیرد، برنامه‌های توسعه موفق نمی‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نیاز به ذهنیت مشترک برای برنامه‌های ملی داریم، گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها به عنوان یک برنامه ملی که مورد اجماع بزرگان جهان قرار گرفته است، باید مورد اتفاق‌نظر همه مسئولان و آحاد جامعه باشد، زیرا اگر اجماع نداشته باشیم، نمی‌توانیم برنامه حذف یارانه اقشار ثروتمند را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد:‌ از استعاره‌‌ای که آقای سیف گفت و هدفش این بود به‌دنیا بفهماند که کار کنند، می‌بینید که چه بساطی به راه می‌افتد.

ربیعی با اشاره به مصوبه مجلس برای حذف یارانه برخی اقشار، گفت: فکر می‌کنم با تصمیم مجلس بتوانیم از پول‌های آزادشده در جهت حمایت از تولید استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین استراتژی ما در حوزه اشتغال، حفظ اشتغال موجود است، گفت: بر اساس آمارهای موجود با همین اقداماتی که انجام شد، تاکنون از ریزش 300 هزار شغل جلوگیری کردیم و این نشان می‌دهد که همه اقدامات با پول انجام نمی‌شود، بلکه بسیاری از آنها مسائل مدیریتی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در صنایع بزرگ، اشتغال زیادی ایجاد نمی کند، افزود: سرمایه‌گذاری در فعال شدن بنگاه‌های کوچک و متوسط که سرمایه کم‌تر و اشتغال بیش‌تر دارد، از برنامه‌های دولت و وزارتخانه است. در این راستا برنامه امسال ما ایجاد 800 هزار شغل جدید است.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 294 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 11:54

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه در بدو ورود به نیویورک با حضور در جمع خبرنگاران، شرکت در دو اجلاس اهداف توسعه پایدار، امضای تعهدات کنوانسیون تغییرات آب و هوایی که در پاریس انجام شد و همچنین دیدارهای دوجانبه با سران دیگر کشورها را از اهداف سفر و برنامه های خود و هیات همراه به امریکا ذکر کرد.

ظریف خاطرنشان کرد، تعهدات اعلام شده از سوی ایران در کنوانسیون تغییرات آب و هوایی با تصویب دولت به امضا خواهد رسید.

وی همچنین اجلاس اهداف توسعه پایدار 2030 را حول محور معرفی برنامه‌های کشورها و توقعات آنها از جامعه بین‌الملل عنوان کرد.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد، این سفر فرصت خوبی برای جلوگیری از اجرای طرح‌ها و اقدامات گروه‌های معاند ایران در فضاسازی‌های پسابرجام که با هدف ایران هراسی در جریان است، از طریق مصاحبه‌ها و نشست‌ها با مجامع فکری و آکادمیک آمریکا است.

ظریف اذعان داشت، با توجه به ضرورت پیگیری اجرای جدی برجام توسط آمریکا روز سه‌شنبه نشست دوجانبه‌ای با جان کری وزیر خارجه آمریکا خواهیم داشت.

وزیر خارجه کشورمان با بیان این که با وجود این که منعی در ارتباطات سالم اقتصادی با آمریکا از سوی ایران وجود ندارد و ما نیز به دنبال ارتباطات اقتصادی با آمریکا نبوده‌ایم، اظهار کرد، آمریکایی‌ها در مصوبات کنگره مشکلاتی دارند که برجام بدنبال تغییر این مصوبات نبود بلکه برجام بدنبال عدم مداخله آمریکا در ارتباطات ایران با سایر کشورها بود.

ظریف خاطرنشان کرد، پیگیری‌های روزهای اخیر ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی و اینجانب و پس از آن همکارانمان در جلسه کمسیون مشترک که روز جمعه در وین برگزار خواهد شد، همه با هدف جلوگیری از مداخلات آمریکا از طرق قوانین قبلی خود در ممانعت از ارتباطات مؤسسات بانکی و مالی سایر کشورها با ایران است.

وی گفت ، آمریکا در سال‌های گذشته مجموعه‌ای موانع و مقرراتی برای ایران ایجاد کرده بود که این موانع و مقررات با وجود برجام از نظر قانونی رفع شده است.

رئیس دستگاه دپیلماسی ایران ادامه داد، در این مرحله نوبت به اطمینان‌سازی به مؤسساتی است که در گذشته به علت وجود این موانع در ارتباطاتشان با ایران خسارت دیده‌اند که باید به همه آنها این اطمینان داده شود در آینده از این ارتباطات خسارت نخواهند دید.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 181 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 11:54

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، علی طیب نیا عصر دیروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اظهار کرد : صادرات نفت خام و میعانات گازی در سال های گذشته 2 میلیون و 500 هزار بشکه در روز بود که در زمان تحریم و آغاز دولت یازدهم به یک میلیون بشکه در روز کاهش یافت، اما با اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها، 700 هزار بشکه به صادرات روزانه نفت اضافه شد.

وی افزود: در مرحله دوم تحریم های آمریکا، قرار بود یک میلیون بشکه از صادرات ایران کم شده و صادرات نفت ما به صفر برسد.

طیب نیا گفت: اکنون تمامی بانک های ایران به شبکه سوئیفت متصل هستند و می توانند پیام های خود را ارسال کنند و علت هیاهوی برخی رسانه ها را در مورد سوئیفت نمی فهمیم.

وی تصریح کرد: اکنون بانک ها به سادگی می توانند از سوئیفت استفاده کنند، ضمن اینکه روابط کارگزاری بانکی ایران با بانک های کوچک خارجی برقرار شده است ولی برخی بانک های بزرگ همچنان از این اتصال هراس دارند که با گفتگو برطرف می شود.

وزیر اقتصاد دولت یازدهم با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی برون زا و درون گرا بوده و این ویژگی در سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری به صراحت بیان شده است افزود: اقتصاد مقاومتی برای همه دوران ها و در هر شرایطی شرایط رشد اقتصادی کشور را فراهم می کند.

طیب نیا گفت: متوسط رشد اقتصادی کشور در 36 سال گذشته 3.2 درصد بوده که با توجه به رشد جمعیت، دیگر این میزان رشد پاسخگو نیست.

وی افزود: نرخ های رشد اقتصادی ایران  در مقایسه با بسیاری از کشورها نوسان های زیادی داشته است و با وجود اینکه 70 تا 80 درصد رشدهای اقتصادی در دنیا از بهره وری بوده اما بخش عمده رشد اقتصادی در ایران ناشی از سرمایه گذاری و رشد فیزیکی است.

انتهی پیام//

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 185 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 11:54

سعید اوحدی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در تشریح دستاورد مذاکرات با طرف عربستانی برای حج تمتع 95 گفت:جلسات متعددی درباره امنیت زایران،پرواز و روادید انجام گرفت که در مورد دو موضوع اول سعودی ها همکاری لازم را مورد تاکید قرار دادند.


وی ادامه داد:پیش نویس امنیت زایران مورد تاکید دو طرف قرار گرفت و بعد از جلسات متعدد پیشنهادات خوبی در بحث تامین امنیت مورد اهتمام قرار گرفت و حتی طرف عربستانی قول همکاری برای دستبند الکترونیکی زایران را داد.

رییس سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: پیشنهادات ما برای تامین امنیت مورد تایید قرار گرفت و از ان استقبال خوبی شد؛در زمینه پروازهای حج تمتع نیز به جمع مناسبی رسیدیم.


اوحدی تصریح کرد:مشکل اساسی که موجب تاخیر ما در برگشت و جلسات متعدد شد بحث روادید میان دو طرف بود که ما تاکید داشتیم ویزای زایران باید در داخل ایران صادر شود  اما علیرغم تشکیل جلسات به راهکار روشنی در این باره نرسیدیم.

وی ادامه داد:طرف عربستانی قرار است با مسیولان ذیربط خویش در وزارت خارجه عربستان درباره روادید زایران ایرانی گفت و گو کند و پاسخ درخواست ما مبنی بر صدور ویزا را هر چه زودتر ارایه دهد؛بنابراین ما به ایران بر می گردیم و منتظر پاسخ این موضوع خواهیم بود.

رییس سازمان حج و زیارت در پایان اظهار  کرد:ما بر صدور روادید در ایران تاکید داریم و امیدواریم با طرف عربستانی در این باره هر چه زودتر به تفاهم برسیم.
انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 218 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 3:02

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ناکام ماندن حمله دزدان دریایی به یک کشتی ایرانی، اظهار داشت: روز شنبه هفت فروند قایق دزدان دریایی به یک کشتی ایرانی حمله کردند که با برخورد شدید ناوگروه چهلم (متشکل از ناو پشتیبانی تنب و ناوشکن البرز) مواجه شدند.

وی ادامه داد: حدود دو هفته گذشته نیز یکی از نفت‌کش‌های ایرانی از مسیر دریای سرخ عبور می‌کرد که با هشدار ایست به موتور یکی از ناوشکن‌های ائتلاف جهت بازرسی مواجه شد و مرتب این هشدار  توسط آنها تکرار می‌شد. یکی از ناوگروه‌ها (ناوشکن نقدی)‌ نزدیک به هزار کیلومتر با این نفت‌کش فاصله داشت که اعلام کردیم سریعاً خود را به نفت‌کش نزدیک کند و زمانی که توسط ناوشکن نقدی به ناوشکن ائتلاف هشدار داده شد که "این نفت‌کش تحت اسکورت ارتش جمهوری اسلامی ایران است و هرگونه اقدام خصمانه جواب مناسب داده خواهد شد"، ناوشکن ائتلاف مجبور به ترک منطقه شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی با ارتش‌های منطقه و فرامنطقه‌ای تفاوت‌های زیادی دارد. ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی کاملاً عملیاتی است که انگیزه دینی در آن وجود دارد و همین موضوع باعث شده دشمنان جرئت حمله به ایران را نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ناوگروه چهلم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناو پشتیبانی تنب و ناوشکن البرز جهت انجام مأموریت به خلیج عدن و تنگه باب المندب اعزام شده است.

لازم به ذکر است که این ناوگروه با هدف انجام مأموریت اطلاعاتی و عملیاتی و ایجاد امنیت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مقابله با تعرض دزدان دریایی در این مسیر به منطقه اعزام شده است.

انتهای پیام/*

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 195 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 13:46

به گزارش خبرگزاری تسنیم، "فدریکا موگرینی"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد شنبه به تهران سفر کرد و با مقامات ایرانی درباره روابط دوجانبه ایران و اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.

این دومین سفر مسئول سیاست خارجی اروپا به تهران بود که البته این بار هفت کمیسیونر اتحادیه اروپا او را همراهی می‌کردند؛ سفری که در آن به‌قول خانم موگرینی "موتور همکاری‌های عملی ایران و اتحادیه اروپا به حرکت در آمده است".

هماهنگ کننده گروه 1+5 در مذاکرات هسته‌ای با ایران در سفر دوم خود به تهران برنامه فشرده ای را داشت و با "محمد جواد ظریف"، وزیر امور خارجه ایران، "علی شمخانی"، رئیس شورای عالی امنیت ملی، "علی لاریجانی"، رئیس مجلس شورای اسلامی و "علی اکبر ولایتی"، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد. فشرده بودن برنامه‌های خانم موگرینی کمی کار را در تنظیم زمان مصاحبه سخت‌تر کرد و چند بازی زمان تعیین شده، تغییر یافت. با توجه به اهمیت این سفر در زمینه روابط دوجانبه ایران و اتحادیه اروپا و برخی موضوعات مرتبط با اجرای برجام که اخیرا تا حدودی جنجالی هم شده است، با خانم موگرینی به مصاحبه پرداخته‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌توانید بخوانید.

***

تسنیم: سوال نخست درباره دفتر اتحادیه اروپا در تهران است، ما خبرهایی را درباره این موضوع شنیده‌ایم و آقای ظریف نیز گفتند که این موضوع امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به نظر می‌رسد که فعلا برخی کارهای اداری افتتاح این دفتر طی می‌شود، به نظر شما چه مقدار زمان نیاز است که این دفتر در تهران بازگشایی شود؟ در بیانیه مشترک نیز گفتید که یک تیم دیپلماتیک اتحادیه اروپا به تهران اعزام خواهد شد، تا زمانی که این دفتر افتتاح گردد، این دیپلمات‌ها چگونه در تهران فعالیت خواهند کرد؟ مشکلات قانونی و فنی در این زمینه چیست؟

موگرینی: همانطور که آقای ظریف امروز در کنفرانس مطبوعاتی اشاره کرد، برخی از کارهای اداری در این زمینه در داخل ایران باید پیگیری شود، ما به این فرآیند بسیار احترام می‌گذاریم و خواهان این هستیم که مسائل به صورت آرام و به طور مناسب انجام شوند. اینها گام‌های اداری مرتبط با فرآیند [گشایش دفتر] هستند که باید انجام شوند و فکر می‌کنم که وزیر امور خارجه و  وزارت خارجه به این موضوع اهتمام دارند.

نخستین گروه از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا به تهران اعزام می‌شوند

ضمنا همانطور که شما گفتید ما تصمیم گرفته‌ایم که نخستین گروه [از دیپلمات‌ها را به تهران] اعزام کنیم که با کمک و حمایت رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا که هم اکنون هلند است فعالیت خواهد کرد. این ریاست به صورت گردشی هست. من نمی‌توانم زمانبندی را پیش بینی کنم اما می‌توانم درباره اینکه هیأت اتحادیه اروپا در آینده چه کارهایی انجام خواهند داد توضیح دهم: [این کارها] عمدتا شامل پشتیبانی و ادامه تمام کارهایی است که برای مثال امروز تصمیم گرفتیم برای شروع مجدد گفتگو و همکاری در بخش‌های مختلف، آغاز کنیم.

با توجه به برنامه‌ریزی ما برای پیشبرد گفت‌وگوها در زمینه انرژی، اقتصاد، تجارت، فناوری، حمل و نقل و بسیاری از بخش‌های دیگر که نیازمند هیأت‌های فنی بسیار، تبادل هیأت‌ها و رفت و آمد دائمی با مقامات ایرانی است، یقنا حضور در اینجا به پیشبرد این همکاری به شیوه‌ای ساختارمند یاری خواهد رساند. همچنین از همه شرکت‌های تجاری و بخش‌های مالی اروپایی که مایل به تعامل با ایران هستند، پشتیبانی خواهد کرد؛ و چارچوبی را برای تعامل اروپایی‌ها در این کشور از نقطه نظر فنی فراهم خواهد کرد. بنابراین من فکر می‌کنم که این  گامی بسیار مفید برای دستیابی به نتایج عینی خواهد بود که انتظار داریم از همکاری‌ها عایدمان شود.

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا چند هفته بعد در سفارت هلند مستقر می‌شوند

تسنیم: شما گفتید که زمانبندی گشایش این دفتر در تهران مشخص نیست. اما آیا زمان اعزام تیم دیپلماتیک مشخص شده است؟

موگرینی: بله، این امر طی هفته‌های آتی صورت خواهد گرفت.

تسنیم: و آنها در حالی که دفتر [اتحادیه اروپا در تهران] بازگشایی نشده چگونه فعالیت خواهند کرد؟

موگرینی: آنها در سفارت هلند در تهران به فعالیت خواهند پرداخت.

تسنیم: موضوع دیگری که احتمالا پرسش‌های بسیاری درباره آن از شما پرسیده شده مرتبط با تعاملات بانکی است. برخی از تحریم‌های اولیه که توسط آمریکا اعمال شده بود، مشکلاتی را ایجاد کرده است و حتی مقامات ایران آمریکا را متهم کردند که برجام را نقض کرده است. آیا فکر می کنید که این مشکل می‌تواند توافق را متوقف کرده یا آنکه یک چالش واقعی برای آن ایجاد کند؟ و نقشی که شما در این زمینه ایفا می‌کنید چیست، چون شما نقش مهمی در رسیدن به این توافق ایفاء کردید، شما هم اکنون در این باره چه کاری انجام خواهید داد؟

موگرینی: من نقش هماهنگ کننده کمیته‌ ویژه‌ای که بر اجرای برجام نظارت می‌کند، را بر عهده دارم و طی سال‌های آتی نیز عهده‌دار خواهم بود. بنابراین این امر بخشی از نقش من در نظارت بر اجراء است اما مهمتر از همه، این موضوع برای اروپایی‌ها اهمیت بسیاری دارد، در حالی که ما به توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری خود با ایران می‌پردازیم در همین حین به عنوان اتحادیه اروپا نیاز داریم که بانک‌های ما در اینجا حضور داشته باشند تا این تحولات را همراهی کنند.

هیچ دلیلی وجود ندارد که بانک‌های اروپایی به ایران نیایند

بنابراین نه تنها طرف ایرانی بلکه طرف اروپایی نیز این موضوع را به عنوان یک اولویت در نظر دارد. ما به سختی در حال کار کردن با تمامی بانک‌های اروپایی و بخش‌های مالی اروپایی هستیم تا در وهله اول برای آنها تشریح کنیم که وضعیت تغییر کرده است. از 16 ژانویه تمامی تحریم‌هایی که مرتبط با موضوع هسته‌ای بوده برداشته شده است بنابراین بانک‌ها و بخش‌های مالی در اروپا کاملا با وضعیت کاملا متفاوتی مواجه هستند ما اطلاعات کامل درباره شرایطی که تغییر کرده را در اختیار آنها گذاشته‌ایم. ممکن است بانک‌های بزرگ اندکی به زمان بیشتری برای هضم وضعیت جدید و تطبیق با آن نیاز داشته باشند. اما بانک‌های کوچک از همین هفته‌ها شروع به آمدن به ایران کرده‌اند، بسیاری دیگر نیز در حال آمدن هستند، و بسیاری از آنها با تعهدات و تعاملات جدید اروپایی‌ها در تجارت با ایران همراهی می‌کنند زیرا به خوبی می‌دانیم که این امر اهمیتی کلیدی دارد.

همچنین ما درباره این موضوع با دوستان آمریکایی خود صحبت می‌کنیم.  آنها می‌دانند که تا چه اندازه این موضوع برای ما اروپایی‌ها مهم است و یک بار دیگر می‌گویم که ما نمی‌توانیم هیچ کسی را برای انجام کاری مجبور کنیم اما ما می‌توانیم به تشویق و اطمینان‌بخشی پرداخته و تشریح کنیم که هم اکنون مفاد حقوقی در مقایسه با گذشته کاملا متفاوت است و هیچ دلیلی وجود ندارد که بانک‌های اروپایی به ایران نیایند.

اتحادیه اروپا می‌خواهد بار دیگر شریک اول اقتصادی ایران باشد

تسنیم: شما فکر می‌کنید که سفر شما به ایران تا چه اندازه‌ای در ایجاد اعتماد و اطمینان برای بانک‌ها و نهادهای اروپایی برای کار در ایران موثر باشد؟ آیا این بخشی از هدف سفر شما بود؟

موگرینی: هدف از این سفر از یک طرف آغاز واقعی همکاری با ایران بوده. چون من به خوبی بیاد می‌آورم وقتی که در سفر قبلی‌ام در تهران بودم با آقای ظریف این موضوع را مطرح کردیم که این یک نقطه عطف است و زمانی که روز اجراء سر برسد، این امر نه تنها مسأله‌ای مرتبط با هسته‌ای بوده بلکه مسیر را برای همکاری‌های عملی در بسیاری از زمینه‌ها فراهم خواهد کرد. ما در تمامی این ماه‌ها با مقامات ایرانی برای آماده کردن بخش‌های مختلفی که امروز واردشان شده‌ایم، همکاری‌ کرده‌ایم و این امر زندگی جدیدی در روابط ما ایجاد می‌کند بنابراین اولین هدف من آغاز عملی و ملموس این همکاری‌ها در بخش‌های مختلف بوده است. بار دیگر می‌گویم، تصمیم گیری درباره داشتن مذاکرات در زمینه اقتصاد و انرژی و تصمیم گیری درباره فعالیت کردن در سطح فنی در بخش حمل و نقل یا مهاجرت و کمک کردن به یکدیگر در مواجه با چالش‌هایی که امروز با آنها رویارو هستیم و همچنین استفاده از فرصتی که توافق چه برای ایران و چه برای اتحادیه اروپا ایجاد کرده است، مهمترین هدف از این سفر بوده است. بنابراین ما به خوبی می‌دانیم که به عنوان اروپا تا حدودی نقش ویژه‌ای داریم. ما در گذشته شریک اول ایران در بخش اقتصادی، تجارت و سرمایه گذاری بودیم و می‌خواهیم بار دیگر به همان وضعیت بازگردیم. شما شاهد این موضوع هستید چون نمایندگان اروپایی زیادی به اینجا آمده‌اند و ما می‌خواهیم که یک چارچوب اروپایی مشترک فراهم کنیم، تا همچنین تک تک کشورها و شرکت‌های اتحادیه اروپایی احساس راحتی کرده و در داخل یک چارچوب اروپایی مشترک دست به تعامل بزنند. بنابراین دو هدف داریم: آغاز همکاری‌های عملی، کاری که امروز از طریق مذاکرات کمیسیونرهای کمیسون اتحادیه اروپا و وزارتخانه‌های مربوطه انجام دادیم و آنها درباره جزئیات همکاری بسیار عمیق شدند و درباره تیم‌های فنی تصمیم‌گیری کردند. من معتقدم که موتور به حرکت در آمده و [هدف دوم] مسلما اطمینان بخشی و دعوت اروپایی‌ها به ایران و کار در اینجا.

تسنیم: این گمانه زنی وجود دارد که اتحادیه اروپا منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است؟

موگرینی: شما من را امروز اینجا می‌بینید، درست است؟

ایران می‌تواند نقش بسیار مهمی در حمایت از مذاکرات سوری-سوری ایفا کند

تسنیم: پس این یک ارزیابی معتبری نیست. اتحادیه اروپا نقش مهمی در رسیدن به توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران ایفا کرد. اما درباره سوریه ما شاهد نقش پر رنگی از اتحادیه اروپا نیستیم، آیا فکر می‌کنید در آینده تغییری در این زمینه ایجاد شود یا نقش فعال‌تری ایفاد شود؟

موگرینی: ما در حال ایفای نقش بسیاری فعالی در سوریه، بالأخص در دو بخش، هستیم: نخست کمک‌های بشردوستانه که به کسانی که در داخل سوریه و در منطقه هستند، ارائه می‌کنیم و همچنین در فرآیند سیاسی، حوزه‌ای که ما اینجا امروز در تهران با طرف‌های مذاکره کننده خود درباره آن بحث کردیم. چون ما در هر دو بخش بشردوستانه و سیاسی برای ایران نقشی قائل هستیم. و ما در زمینه نظامی نقش کمتری داریم چون اتحادیه اروپا در فعالیت‌های نظامی در سوریه دخیل نبوده است. ما معتقدیم که در این مرحله مناسب است که هماهنگی‌ها و تلاش‌های مشترک روسیه و آمریکا در رهبری و هدایت مشترک گروه بین‌المللی حمایت برای سوریه، وجود داشته باشد. این بدان معنا نیست که اتحادیه اروپا نقش کمتری دارد ما به شدت در حال همکاری بویژه با سازمان ملل و طرف‌های مذاکره کننده خود در منطقه که آغاز آن از ایران بوده، هستیم که چگونه با این فرآیند همراهی کنیم و من معتقدم که ایران می‌تواند نقش بسیار مهمی را در حمایت از مذاکرات سوری-سوری که هم اکنون در ژنو در حال شروع است، ایفا کند.

برای مشاهده نسخه انگلیسی این مصاحبه اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 193 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 13:46

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ در پی کارشکنی عربستان در نشست فریز نفتی این نشست به نتیجه نرسید و 16 کشور تولید کننده نفت نتوانستند بر سر ایجاد محدودیت در عرضه نفت به توافق برسند.

اصرار عربستان بر لزوم مشارکت ایران در هر گونه طرح فریز نفتی عامل شکست این نشست بود که دیروز در دوحه قطر برگزار شد.

عربستان در پیش نویس طرح فریز نفتی که پیش از این نشست تهیه شده بود با ایجاد محدودیت در تولید خود موافقت کرده بود اما با حضور وزرا و نمایندگان کشورها در دوحه خواستار ایجاد اصلاحاتی در این پیش نویس شد.

وزیر نفت عربستان تاکید داشت بندی در این پیش نویس گنجانده شود و بر لزوم مشارکت همه کشورهای عضو اوپک از جمله ایران در طرح فریز تاکید شود. پیش تر ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور گفته بود اگر ایران حاضر به محدود کردن تولید نفت خود نشود عربستان نیز چنین محدودیتی را بر تولید خود نخواهد پذیرفت.

بر این اساس مذاکرات بین کشورهای شرکت کننده به درازا کشید و با وجود ساعت ها بحث هیچ توافقی حاصل نشد.

مقامات سعودی در حالی خواستار مشارکت ایران در این طرح شده بودند که پیش تر با حضور نماینده ایران در نشست دوحه به دلیل تاکید ایران بر بازپس گیری سهم خود از بازار مخالفت کرده بودند.

به عقیده تحلیلگران عربستان در نشست دوحه بیش از آن که به فکر تقویت قیمت نفت باشد در صدد استفاده از این نشست برای صدور بیانیه ای علیه ایران بود. مقامات سعودی نتوانستند دعوای دیپلماتیک و رقابت منطقه ای خود با ایران را از این نشست دور نگه دارند و اصرار آن ها بر گنجاندن بندی مرتبط با ایران در طرح فریز به شکست آن منجر شد.

رژیم آل سعود متهم اصلی سقوط قیمت نفت به یک سوم از سال 2012 به این طرف است. این رژیم در سیاست تحریم نفتی غرب علیه ایران که با هدف کاهش درآمدهای نفتی ایران اتخاد شد نقش قابل توجهی داشت و با افزایش عرضه نفت در بازار از یک سو سهم ایران را تصاحب کرد و از سوی دیگر با دامن زدن به مازاد عرضه باعث کاهش بیش از پیش قیمت نفت شد.

ایران معتقد است پیش از پیوستن به طرح فریز نفتی کشورهایی که سهم این کشور را تصاحب کرده اند باید تولید خود را کاهش دهند و امکان افزایش صادرات نفت ایران به رقم قبل از تحریم ها را فراهم کنند. ایران پیش از تحریم ها بیش از 2.5 میلیون بشکه در روز نفت صادر می کرد.

انتهای پیام//

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 160 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 11:36

اصغر هندی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سئوال که فردی به نام «باگانا» که شرکت «اونر ایر» را به زنجانی فروخته، ادعا کرده از او 100 میلیون دلار طلب دارد اظهار کرد: این ادعا فعلاً تایید نشده زیرا زنجانی وجود چنین بدهی را قبول ندارد و ما نیز قبول نداریم.

مسئول کمیته وصول مطالبات وزارت نفت در خصوص ادعای وکیل بابک زنجانی مبنی بر اخذ وکالت‌نامه جدید از زنجانی و اینکه او فهرستی از اموال خود در ترکیه را برای پیگیری حقوقی به وزارت نفت داده است گفت: اتفاق جدیدی نیفتاده و اموال جدیدی معرفی نشده است. 

هندی در پاسخ به این سئوال که پس ماجرای اخذ وکالت‌نامه چه بوده است اظهار کرد: این همان وکالت‌نامه قبلی است با این تفاوت که وکالت نامه قبلی با واسطه اخذ شده بود اما حالا وکالت‌ بی‌واسطه از زنجانی گرفته‌ایم و در مجموع اتفاق جدیدی نیفاده و مال جدیدی معرفی نشده است.

مشاور وزیر نفت در خصوص آخرین وضعیت مزایده اموال داخل کشور زنجانی نیز گفت: یک مرحله آگهی مزایده اموال منتشر شد اما چون تعداد شرکت کننده‌ها و متقاضیان کم بود، آگهی مزایده اموال دوباره تکرار می‌شود. البته ما ترجیح می‌دهیم اموال زنجانی را به او برگردانیم و در عوض کل پول را دریافت کنیم زیرا این اموال جز دردسر چیزی ندارد. 

هندی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار تسنیم در خصوص اموال امارات زنجانی و اینکه گفته می‌شود برخلاف سایر کشورها، اموال امارات زنجانی بدون دردسر شناسایی و به وزارت نفت منتقل شده است گفت: امین اموال زنجانی در امارات یک ایرانی بود ضمن اینکه اموال زنجانی در امارات ناچیز است و به 10 تا 15 میلیون دلار هم نمی‌رسد.

مشاور وزیر نفت گفت که به تازگی یکسری طلبکار در امارات پیدا شده‌اند که ادعای طلب از زنجانی دارند.

به گفته هندی بیشتر اموال زنجانی در ترکیه و تاجیکستان است که در اختیار ما نیست.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه بررسی ادعای زنجانی و م.ش دیگر متهم پرونده نفت مبنی بر داشتن طلب از شرکت فال گفت: تا کنون زنجانی در این خصوص اسناد و مدارکی در اختیار ما قرار نداده است تا پیگیری کنیم ضمن اینکه شرکت فال یک شرکت ورشکسته است اما با این حال اگر مستندات را در اختیار ما بگذارند، موضوع را پیگیری می‌کنیم.

بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی ؛ 2.6 میلیارد یورو به شرکت ملی نفت ایران بدهکار است که شعبه 15 دادگاه انقلاب پس از 26 جلسه رسیدگی به این پرونده، برای زنجانی و دو متهم دیگر (م.ش و ح.ف.ه) حکم اعدام، رد مال و جزای نقدی صادر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 176 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 5:39